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講師メッセージ スティーブン・F・テロ

UMass MBA 経営学教員 「イノベーションと新技術」担当

スティーブン・F・テロ
Steven F. Tello, Ed. D.

UMass MBA 経営学教員
「イノベーションと新技術」担当

Vice Provost for Innovation
Workforce Development

オンラインでの議論を通じて、学生も教員も一緒になって、楽しみながら学んでいます
we (student and professor) enjoy and benefit from our online discussions

技術的イノベーションがもたらすもの
What technology innovation has brought us

端材料をはじめ、さまざまな科学技術の領域がグローバルな問題解決の鍵となるとともに、新たなビジネスの機会を生み出しています。同時に、グローバルな競争は、既存の企業やビジネスモデルを破壊しうるものでもあります。例えば地方のビジネスがグローバルな競争にどう対応するかは、課題となっています。

We live in a world where technology innovation has brought both challenge and opportunity. Life sciences, information and media technologies, robotics, advanced materials and other fields of science and technology hold the key to solving global problems while creating new business opportunities.
At the same, local and regional businesses are challenged by global competitors that may disrupt established companies and business models.

MBAで学ぶ5つの主要な学問領域
The MBA introduces students to five key business disciplines

私が担当する講義「イノベーションと新技術」では、技術的イノベーションが、価値創造やビジネス上の戦略とどのように結びつくのかを研究します。同講義が全体として目指すのは、ビジネススクールで学ぶ皆さんが技術的イノベーションのプロセスを理解し、正しく評価し、適切に扱えるように手助けをすることです。

講義では、イノベーション戦略とその管理方法、イノベーション計画と評価モデル、知的財産やライセンスに係る実務、そして、革新的な製品や技術に基づいてビジネスを立ち上げるために必要な、資金調達や商業化のプロセスについて検証していきます。

MBAという学位は、ビジネスに関する5つの主要な学問領域(会計、ファイナンス、マーケティング、組織行動、オペレーション・情報システム)について学べる大変実用的なものとなっています。

その中でこの講義は、ケーススタディや現実の経験、そしてこれら5つの主要な学問領域を皆さんがフルに活用し、イノベーションに関する方針や実務を確立していく手助けとなることを目標としています。

Innovation & Emerging Technology examines technology innovation and its relationship to value-creation and business strategy.
The overall goal of this course is to help you, the business school student, to understand, appreciate and learn to manage the technology innovation process.
We examine innovation strategy and governance, innovation planning and evaluation models, IP and licensing practice, fundraising and the commercialization process required to launch new businesses around innovative products and technologies.
The MBA is a very practical degree that introduces students to five key business disciplines (accounting, finance, marketing, organizational behavior, operations & information systems).
The goal of this course is to help you, the student, draw on case studies, real-world experience and these five key disciplines to develop and implement innovation policy and practice.

国際的な交流の意義
This exchange has increasing value

アビタスを通じて入学され、私が共に学んだ日本人の学生の皆さんの中にも、特定の科学的専門分野についての知識をお持ちの方が数多くいらっしゃいます。こうした知見は、講義中に取り扱う技術的イノベーションに関する分析や議論を行う上で大変有益なものです。コースワークで触れることが、それぞれの勤務先で現実に直面する課題に結びつくことが多いため、学生の皆さんは熱意を持って取り組まれています。

私の仕事は、学生の皆さんのイノベーションプロセスに対する理解と、そうしたビジネス知識とを結び付け、それぞれの職場にあてはめることができるようにすることだと考えています。
私の感覚では、コース上のイノベーションに関する多様なトピックについてのオンラインでの議論を通じて、学生も教員も一緒になって、楽しみながら学んでいます。

加えて、アビタスからの日本の学生の皆さんには、米国の学生(多くは科学、工学、ビジネスのいずれかの専門分野をバックグラウンドに持ち、社会で活躍する学生達です)と共に学ぶという素晴らしい機会があります。

両グループは国際的に交わり合うことで、ローカル企業、グローバル企業を問わず知見を共有し、学び合うことが出来ます。急速に成長しゆくグローバル経済にあって、こうした交流は益々尊いものとなることでしょう。

The Japanese students I have worked with through Abitus typically bring professional knowledge in specific technical and scientific disciplines.
This is most helpful in analyzing and discussing the technology-based innovation cases we use in the course.
I find these students are very engaged in the course work since it often relates to challenges they face in their own companies.
My job is to help teach and link business knowledge with the students understanding of the innovation process in a way that can be applied in their respective workplace.
My sense is that we (student and professor) enjoy and benefit from our online discussions related to the various course innovation topics.
We also have an opportunity to mix Japanese student from Abitus with our own US-based students, typically mid-career professionals with a science, engineering or business background.
The two international groups of students have an opportunity to both share experiences in local and global companies, and to learn from each other.
This exchange has increasing value in our rapidly growing global economy.